Зареєструватись
ПРО-100 Матриця 2: Президент + Парламент

Продовжуємо активно слідкувати за діяльністю нової влади. Минули перші 100 днів президентства В. Зеленського, наші висновки можна прочитати тут.

29 серпня 2019 р. розпочинає свою роботу новий Парламент, в якому президентська партія має значну перевагу в кількості отриманих мандатів. Цей період - наступні 100 днів - буде, на нашу думку, більш відповідальним та показовим, ніж перші 100 днів Президента. Ситуація в країні складна, і навіть досвідченим фахівцям, які постійно аналізують ситуацію, важко розібратися, скласти цей «пазл» в шаленому інформаційному потоці та зробити правильні висновки.

Платформа громадянської освіти ВУМ online та інформаційно-аналітичний портал «Слово і Діло» пропонують інструмент - “ПРО-100 матриця - 2: Президент + Парламент”. Це спрощена модель, яка узагальнює і допомагає побачити реальну ситуацію.

ПРО-100 матриця - це суб’єктивний погляд на ситуацію. Ми сподіваємось, що він допоможе розібратися або хоча б задуматись. Пам’ятайте, не все так однозначно, як може здаватись на перший погляд.

Загальні положення
  • Місце певної точки на карті визначається експертом або командою експертів, з якими співпрацює ВУМ.
  • Точки можуть змінювати положення, якщо з’являється нова інформація або коментарі, пояснення від експертів. Окремо варто врахувати, що законодавство України поки недосконале, тому можуть виникати суперечливі трактування і, відповідно, точка може рухатись вище або нижче на карті.
  • Якщо точка потрапляє чітко на межу - це означає, що не можна визначити конституційність /законність та / або популярність.
  • При наведенні мишкою на певну точку видається назва закону, указу, законопроекту. Точка є посиланням на сторінку, де даються роз’яснення і аналіз відповідного питання.
  • Сектор «незаконно» / «неконституційно» – це те, на що ми звертаємо увагу і показуємо, що тут є проблема та / або невідповідність Конституції. Зауважимо, що без рішення суду / Конституційного суду неможливо зробити остаточний висновок про незаконність рішення / конституційність прийнятого закону. Однак лаконічні експертні оцінки, наведені в пояснювальних статтях до матриці, можуть допомогти подивитися на ситуацію в комплексі і сформувати власні висновки.
Референдум щодо продажу землі

12 листопада 2019

Указ про невідкладні заходи для проведення реформ

11 листопада 2019

Звільнення Геруса

11 листопада 2019

Законопроект про стандарти новин

11 листопада 2019

Президент створив Раду з питань свободи слова та захисту журналістів

7 листопада 2019

Законопроект щодо конфіскації незаконних активів чиновників

4 листопада 2019

Формула Штайнмаєра

3 жовтня 2019

Прес-марафон Президента України

11 жовтня 2019

Перевірка депутатів на поліграфі

23 жовтня 2019

Указ №761/2019 про невідкладні заходи щодо забезпечення сприятливих умов для діяльності ФОП

18 жовтня 2019

Закон про перезапуск судової реформи

16 жовтня 2019

Про розпуск Центральної виборчої комісії

10 вересня 2019

Законопроект щодо консультаційних органів Верховної Ради

4 вересня 2019

Законопроект щодо позбавлення мандата за кнопкодавство і прогули

4 вересня 2019

Законопроект про скорочення кількості нардепів та пропорційну систему виборів

4 вересня 2019

Законопроект щодо уповноважених Верховної ради

4 вересня 2019

Законопроект щодо надання народу права законодавчої ініціативи

Право президента призначати/звільняти керівників ДБР і НАБУ

4 вересня 2019

Законопроект щодо скасування адвокатської монополії

4 вересня 2019

-100
0
100
100
Популярно
Непопулярно
Законно / Конституційно
Незаконно / Неконституційно

Рішення або ініціативи Президента України, які втілені в життя

Рішення або ініціативи Президента України, які не втілені в життя

ПРО-100 МАТРИЦЯ - 2: ПРЕЗИДЕНТ
  • Оцінювання дій відбувається за двома параметрами «(НЕ)Конституційно / (НЕ)Законно – (НЕ)Популярно».
  • Конституційно – відповідність Конституції України, а також рішенням Конституційного Суду України.
  • Законно – відповідність до діючого законодавства України. Конституція України має найвищу юридичну силу. Це - фундамент законодавчої бази. Всі закони повинні відповідати Конституції. Оскільки існує багато законів України, які деталізують питання, докладно не прописані в Конституції, відносно Президента критерій оцінювання визначається як - (НЕ)Конституційно / (НЕ)Законно. Також можуть бути випадки, коли дії Президента є законними, але неконституційними, оскільки сам Закон не відповідає Конституції.
  • В «ПРО-100 матрицю -2: Президент» включаються укази та законопроекти Президента, а також ініціативи Президента, які викликають активне обговорення в суспільстві та/або варті уваги. Кожна точка представляє окремий указ, законопроект або ініціативу.

Повний перелік законів, указів та законопроектів Президента, які включені до матриці, знаходиться за цим посиланням.

ПРО-100 матриця перших 100 днів Президента знаходиться тут.

ПРО-100 МАТРИЦЯ - 2: ПАРЛАМЕНТ
  • Оцінювання дій відбувається за двома параметрами «(НЕ)Конституційно – (НЕ)Популярно».
  • Конституційно – відповідність Конституції України, а також рішенням Конституційного Суду України.
  • Верховна Рада - єдиний законодавчий орган державної влади України. Саме тому тут не можна скористатися критерієм "Законно". Парламент зобов’язаний приймати закони, які не суперечать Конституції України. Цей критерій “Конституційно” і буде досліджуватись при оцінюванні діяльності Парламенту.
  • В «ПРО-100 матрицю -2: Парламент» включаються тільки ухвалені в цілому законопроекти, які викликають активне обговорення в суспільстві та/або варті уваги. Кожна точка представляє окремий прийнятий Парламентом законопроект.
  • Якщо точка потрапляє чітко на межу - це означає, що не можна визначити конституційність та / або популярність. На жаль, бувають випадки суперечливих трактувань статей Конституції або рішень Конституційного Суду.

Повний перелік законопроектів, які включені до матриці, знаходиться за цим посиланням.

ПРО-100 матриця перших 100 днів Президента знаходиться тут.

Опитування