Зареєструватись

Проект 33%, або як соціальне підприємництво працює на практиці

Ірина Кашина
25 Квітня 2018

ПОДІЛИТИСЬ

У грудні 2017 року в нашому блозі ми писали про Юрія Манжоса – соціального підприємця, який є переселенцем з Донецька і зараз живе у м. Біла Церква. Тоді він поділився своїм досвідом у сфері соціального підприємництва. І ось Юрій стартує з новим проектом, який має назву “33%”. Ми розпитали Юрія про його нову діяльність.

ВУМ: Юрію, в чому головна ідея вашого проекту? І чому 33%?

На перший погляд, 33% – це звичайний інтернет-магазин футболок. Але це не так. Справа в тому, що 33% від свого прибутку ми спрямовуємо на підтримку соціальних та екологічних проектів. В цьому полягає місія нашого підприємства. Крім того, сама футболка розповідає суспільству про наявність тієї чи іншої проблеми, і закликає до її вирішення.

Також ми вважаємо, що місія нашого проекту полягає у поширенні ідей соціального бізнесу та корпоративної соціальної відповідальності для малого та середнього підприємництва в Україні.

Насправді, соціальне підприємництво дуже часто плутають з волонтерством. Поширена думка, що це якась діяльність, яка націлена на добрі справи, але не приносить прибутку. Соціальне підприємництво – це бізнес, в якому є соціальна складова. Ціль – заробляти гроші і сприяти вирішенню соціальних проблем. Саме це і лежить в основі проекту 33%.

ВУМ: Чи плануєте ви розширювати асортимент свого магазину? Чи зупинитесь тільки на футболках?

Поки що ми стартували з футболок. Так простіше і вигідніше. Але по мірі розвитку проекту ми будемо розширювати асортимент товарів. Асортимент також залежить від кількості розроблених дизайнів. Тому кожен місяць ми плануємо додавати дизайн для різної соціальної та екологічної тематики.

Наявний асортимент футболок можна переглянути тут!

ВУМ: А якщо в когось є креативна ідея щодо дизайну футболки, чи готові ви розглядати пропозиції?

Так, звичайно, ми відкриті до співпраці з дизайнерами та можемо запропонувати індивідуальні умови співпраці. Головне, щоб дизайни були креативними і закликали суспільство задуматись та звернути увагу на проблему.

У соціальній кампанії креатив має велике значення. Дуже часто люди свідомо (чи несвідомо) уникають соціальних проблем і вважають за краще їх не помічати. Ба навіть більше – найчастіше  соціальна кампанія вказує на щось неприємне, як-от погану поведінку людини, її вади. Креативна комунікація допомагає врятувати ситуацію і пом’якшити негативний настрій.

Деякі приклади креативу:

http://lviv.solydarnist.org/?p=1406

Батарейки, здавайтеся!

Save paper — save the planet.

ВУМ: Ваші поради підприємцям, які тільки планують створити свій власний start-up?

По-перше, я вважаю, що потрібно пройти початкове навчання. Чудовою платформою в цьому випадку є, наприклад, дистанційні онлайн-курси від Відкритого Університету Майдану. По-друге, потрібно знайти бізнес-ідею, яка може бути реалізована саме вами. Дуже важливим в цьому є підтримка від менторів. По-третє, все добре прорахуйте, особливо витрати та ризики. По-четверте, не бійтеся. Поставте собі ціль, та йдіть до неї. Як казав Марк Твен: “Через двадцять років ви будете більше шкодувати про те, чого не зробили, ніж про те, що ви зробили”.

Ми бажаємо Юрію вдалого старту та успішного розвитку проекту. Також нагадуємо, що на ВУМ online є курси, які можуть допомогти розпочати свій соціальний бізнес. Навчання безкоштовне. Долучайтесь!