Зареєструватись show register

Законопроект № 1014 про право президента призначати керівництво НАБУ і Держбюро розслідувань

4 вересня 2019

В даному випадку Президент реалізував своє право законодавчої ініціативи. Далі ми надаємо експертний аналіз, щодо можливих наслідків. Радимо звернути увагу.

Джерело: Слово і Діло. Повний текст статті тут


3 вересня Верховна рада направила на розгляд Конституційного суду сім законопроектів Зеленського щодо змін до Конституції. Детальніше про ці зміни до Основного закону, наскільки вони актуальні та коли Рада зможе їх ухвалити, «Слово і Діло» поговорило з експертом з конституційного права Богданом Бондаренком.

Зараз ця ситуація існує де-факто. Президент після конкурсу призначає із запропонованих кандидатур директора НАБУ. Є регулятори, підпорядковані президенту, на зразок НКРЕКП та національних комісій з різних питань, які мають регуляторну функцію.

«Це один із механізмів втручання президента у внутрішню політику. Весною «Самопоміч» подавала законопроект про скасовування всіх цих норм, які виходять за межі повноважень президента», — зазначив Бондаренко.

На його думку, якщо Рада ухвалить згадані зміни до Конституції, можна говорити про те, що президент стане, дійсно, головою виконавчої влади, структурою над Кабміном.

«Плюс окремо, НАБУ і ДБР, які будуть під впливом президента. Насправді це узаконення хибних практик, які мали би бути прибрані. Натомість необхідно провести розмежування кадрових повноважень президента: кого він призначає особисто, кого — спільно з Кабміном, а кадрові повноваження щодо ДБР, НАБУ та інших органів, які не мають конституційно-правового статусу, мали би перейти до Кабміну. Тоді в нас була би парламентсько-президентська республіка. Але з огляду на парламентську більшість здається, що ми рухаємось до чисто президентської», — зауважив юрист.

Джерело: Слово і Діло. Повний текст статті тут