Зареєструватись

Нотатки слухачів ВУМ online, або як ВУМні курси впливають на життя

Ірина Кашина
16 Грудня 2016

ПОДІЛИТИСЬ

Нещодавно ми почали розсилати нашим слухачам листи з проханням надати свій відгук щодо навчання на платформі громадянської освіти ВУМ online. Відверто зізнаємось, що відповідей ми отримуємо небагато. Тим не менше, є дуже цікаві історії та коментарі, якими ми хочемо поділитися з вами.

Перша загальна тенденція, яку ми б хотіли відзначити –  багато слухачів відмічають, що не мають достатньо часу для навчання. Тому, як правило, більш-менш активно розпочинають, але потім процес йде повільніше і часто стопориться. Разом з тим деякі слухачі відзначають, що короткі модулі – це зручно, і завжди можна знайти декілька хвилин протягом дня, щоб пройти 1 або 2 модулі курсу. Один слухач навів дуже цікаве порівняння:

«В процесі навчання я використовую Кайдзен – стратегію маленьких кроків. Суть цієї японської стратегії полягає у тому, що маленькі, але регулярні, кроки ведуть до постійного вдосконалення та результатів.  Уявіть собі, якщо в день вчити хоча б по 5 нових іноземних слів, то через рік можна розширити свій словниковий запас більше, ніж на 1800 слів! Якщо в день читати по 20 сторінок, то за рік можна прочитати більше 20 книг середнім об’ємом в 350 сторінок! Я сказав собі, що мій маленький крок – це 10 хвилин на день, які я приділяю навчанню. Я навчаюся на платформі  ВУМ online 2-3 рази на тиждень, і дивлюся по 1-2 модулі. Дуже зручно, що вони короткі. Так я вже закінчив 3 курси. В інші дні у відведені 10 хвилин я вивчаю нові слова з англійської мови та читаю професійну літературу. Маленькі кроки – це дуже ефективно.»

Ось така порада від одного з наших слухачів. А от інша цікава історія.

Після завершення курсу Тетяни Жданової «Сенс життя та його маркетинг» один з слухачів прийняв рішення звільнитися з роботи:

«Я відчував інтуїтивно, що щось неправильно. Ніби і бізнес нормальний, і моя спеціальність, і заробітна плата в межах норми – а все-ж таки щось неправильно. В курсі «Сенс життя та його маркетинг» йде мова про те, що краще працювати з тими, з ким в нас співпадає система цінностей. Коли я це почув, я відразу зрозумів, що ж мене бентежило під час роботи в цій компанії. Менеджмент мав іншу систему цінностей у відношенні до персоналу, у поглядах на життя. Я швидко прийняв рішення піти з компанії і мене навіть не зрозуміли. Я спробував пояснити – наприклад, мені не подобається, що в компанії відмовляють дівчині в роботі тільки через те, що вона молода мама, дитина буде часто хворіти і т. ін. Відповідь була в стилі «це ж бізнес, ви повинні розуміти, і це ж до вас не має відношення… Як це могло вплинути на рішення про звільнення?» І таких розбіжностей дуже багато. Курс «Сенс життя та його маркетинг» чітко дав мені розуміння того, що я вже давно відчував. Я знайшов іншу роботу. В заробітній платні трохи втратив, але отримав більше перспектив і на новому місці мені працювати приємніше.»

А ось ще одна дивна історія з життя:

«Після вашої «Школи Свідомого Громадянина» познайомився з дівчиною, з якою почав зустрічатись. Але потім, після того, як прочитав книгу Валерія Пекаря “Різнобарвний менеджмент”, ми з нею розійшлися.»

Для довідки. Книга Валерія Пекаря “Різнобарвний менеджмент” розрахована на підприємців і менеджерів різного рівня, керівників-практиків, які націлені на розвиток власних навичок менеджменту та вдосконалення свого бізнесу. У книзі доступною мовою викладена «інтегральна динаміка» – теорія еволюції людського мислення, організацій і великих соціальних систем. Текст базується на курсі лекцій, які викладалися автором у провідних українських бізнес-школах, а також в рамках Школи свідомого Громадянина (ВУМ). 

Що саме послужило поштовхом для прийняття такого рішення щодо змін в особистому житті – це залишається таємницею. Але і таке буває.

Відгук однієї дівчини на курс «Вступ до критичного мислення».

«Мені дуже сподобався цей курс. Я навіть прочитала книгу Деніеля Канемана «Думай повільно … Вирішуй швидко», і після неї ще краще зрозуміла, наскільки сильно ми піддаємось маніпуляціям. Майже кожного дня. У мене була така історія. Я хотіла спробувати працювати в одній компанії мережевого маркетингу, яка спеціалізується на жіночій косметиці. (Вибачте, назву приховаю). Отже, під час зустрічі одна з лідерів компанії розповідала про великі можливості цього бізнесу і наводила такі аргументи: «За статистикою, населення Києва трохи менше 3 мільйонів. І вам потрібно знайти лише 20 людей, щоб долучити до своєї бізнес-команди, і ваш бізнес буде успішний. 20 осіб серед майже 3-х мільйонів! Невже це так важко?» І всі присутні дівчата з натхненням дивилися на жінку-лідера і погоджувались, що все дійсно дуже просто. Я була просто в шоці. Ніхто з дівчат не піддав сумніву отриману інформацію і не проаналізував надані статистичні дані хоча б поверхово. Що в Києві проживають чоловіки, які не є цільовою аудиторією жіночого косметичного бізнесу, тому цифру в 3 мільйони можна зменшити відразу на 40%. Ще є діти, пенсіонери, яких теж можна виключити. А серед тих, хто залишається, можуть бути жінки, які просто не люблять мережевий маркетинг, або користуються іншою продукцією… Мої початкові навички критичного мислення дозволили мені побачити реальну картину та оцінити реальні перспективи роботи в цьому бізнесі.»

Ми вдячні всім слухачам за відповіді. Якщо ви ще не отримували від нас листа, але маєте свою цікаву історію, якою хотіли б поділитися – ви можете заповнити анкету або надіслати нам листа на [email protected].

Звертаємо вашу увагу, що зараз команда ВУМ активно збирає історії реальних проектів змін. Це не обов’язково повинна бути історія успіху. Може бути просто повчальний досвід, який дозволить іншим уникнути помилок  та невдач.

Дякуємо Вам!

З повагою,

Команда ВУМ online